BEZGLUTENOWE,  DODATKI,  PRZEPISY WEGAŃSKIE,  SZYBKIE - DO 25 MINUT

Wegański parmezan bez orzechów

Przepyszny parmezan z 3 składników (i to licząc sól), gotowy w całe 6 minut! Jego dodatkowym atutem jest to, że nie bazuje na nerkowcach, tak jak w większości przepisów. Zamiast nich użyłam „zwykłego” i tańszego zamiennika – pestek słonecznika.

Wegański parmezan, dokładnie tak jak ten niewegański, wspaniale wzbogaca smak potraw, a użyć można go praktycznie do wszystkiego. Poniżej kilka moich propozycji dań, do których będzie świetnie pasował:

wegański parmezan

Wegański parmezan bez orzechów

Czas: 6 minut

SKŁADNIKI

4 łyżki (40 g) pestek słonecznika 
2 łyżki (15 g) płatków drożdżowych
sól

PRZYGOTOWANIE

  1. Słonecznik prażę na patelni przez 4 minuty (aż zacznie się przyrumieniać). Dodaję płatki drożdżowe i prażę jeszcze przez 1 minutę.
  2. Zawartość patelni przekładam do malaksera, solę i mielę na proszek.
Podziel się tym na Facebooku

2 komentarze

  • Weronika

    czy można to przechowywać? i jeżeli tak, to w jaki sposób i jak długo?
    ps właśnie wcinam cytrynową zupę krem z soczewicy i jest TAKA DOBRA, ŻE OOO JEEZU!

    • Karolina Plaza

      Nigdy nie robiłam tego parmezanu na zapas, ale myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie – w końcu to tylko słonecznik i płatki drożdżowe, które same w sobie mogą być przechowywane bardzo długo. Nic niedobrego nie powinno się z nim stać:)
      PS Bardzo się cieszę, że zupa smakuje!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *