owsianka kalafiorowa
BEZGLUTENOWE,  PRZEPISY WEGAŃSKIE,  ŚNIADANIA,  SZYBKIE - DO 25 MINUT

„Owsianka” kalafiorowa kokosowo-waniliowa (keto)

Wygląda zupełnie jak klasyczna owsianka, smakuje oczywiście trochę inaczej. To jaki smak uzyskamy zależy głównie od tego, jakie dodatki wybierzemy, ponieważ kalafior sam w sobie jest dosyć neutralny. Do tego przepisu wybrałam mleczko kokosowe i ekstrakt waniliowy, bo na to miałam akurat ochotę, ale możliwości są tutaj nieskończone!

Wiem, że pomysł jedzenia kalafiora w słodkim wydaniu wydaje się co najmniej dziwny i pewnie wiele osób nigdy nie będzie w stanie się do tego przekonać. Ale! Myślę, że mimo wszystko warto chociaż raz spróbować, bo to jest naprawdę dobre! W dodatku jest to super sposób na włączenie do swojej diety dodatkowych warzyw.

Jeśli ktoś z was liczy kalorie to takie śniadanie to super propozycja, bo jest niskokaloryczne, a przy tym duże objętościowo. Świetnie nadaje się również dla osób na diecie ketogenicznej, ponieważ jest niskowęglowodanowe.

WSKAZÓWKI

  • jako dodatki szczególnie polecam kwaśne owoce, ponieważ fajnie przełamują kokosowo-waniliowy smak „owsianki”
  • jeśli kokos i wanilia to nie twoje smaki, spróbuj przygotować kalafiorową „owsiankę” w wersji czekoladowej (z dodatkiem kakao lub gorzkiej czekolady)

owsianka kalafiorowa

„Owsianka” kalafiorowa kokosowo-waniliowa (keto)

Czas: 20 minut
Porcje: 1

SKŁADNIKI

2 szklanki (200 g) kalafiora, surowego
1/2 szklanki (125 ml) mleczka kokosowego, stałej części
1/3 szklanki (80 ml) mleka roślinnego
1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (lub kilka kropelek smakowych lub 1 łyżka waniliowej odżywki białkowej)
szczypta soli
opcjonalnie: syrop klonowy (lub inny cukier lub słodzik) do smaku

do podania: marakuja, porzeczki, migdały, ziarna kakaowca, nasiona chia

PRZYGOTOWANIE

1. Kalafiora płuczę i kroję na drobne kawałki wielkości ryżu (można też rozdrobnić go w malakserze).
2. Przekładam kalafiora do rondelka, dodaję pozostałe składniki i gotuję około 15-20 minut, aż kalafior będzie miękki i „owsianka” nabierze kremowej konsystencji.
3. Przekładam do miski i dodaję ulubione dodatki.

Podziel się tym na Facebooku

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *