pieczona owsianka
BEZGLUTENOWE,  PRZEPISY WEGAŃSKIE,  ŚNIADANIA

Owsiane kostki śniadaniowe z kokosem i malinami

Kolejna odsłona pieczonej owsianki, tym razem w formie kostek z kokosem i malinami. Jak zawsze – dodatki można sobie dowolnie zmieniać według gustu i uznania albo tego co akurat macie w szafce i lodówce. Ja dostarczam inspiracji i donoszę, że połączenie kokos-malina to niebo (choć chyba nie trzeba do tego za bardzo nikogo przekonywać).

Jeśli jednak nie przekonuje Cię ten smak to zachęcam do zajrzenia do przepisu na pieczoną owsiankę brownie z malinami.

Owsiankę można spokojnie przechowywać w lodówce do 5 dni – tym sposobem pieczesz raz i masz gotowe śniadanie na kolejne dni.

WSKAZÓWKI

  • jeśli nie możesz jeść glutenu, użyj bezglutenowych płatków owsianych
  • mleko roślinne można wymieszać pół na pół z wodą (ostatecznie można też użyć tylko wody)
  • wiórki kokosowe są dodatkiem smakowym, nie są niezbędne dla uzyskania odpowiedniej konsystencji
pieczona owsianka
pieczona owsianka
Podaję owsiankę z jogurtem owsianym, orzechami i pestkami.

Owsiane kostki śniadaniowe z kokosem i malinami

Czas: 5 minut + 30 minut pieczenia
Porcje: 4-5

SKŁADNIKI

2 szklanki płatków owsianych górskich (całych, nierozdrobionych)
1/2 szklanki wiórków kokosowych
1 i 2/3 szklanki dowolnego mleka roślinnego
2 małe banany (lub 1 i 1/2 dużego), najlepiej mocno dojrzałe
1/2 łyżeczki soli
1 szklanka malin (mogą być świeże lub mrożone)

PRZYGOTOWANIE

  1. Banany obieram, przekładam do naczynia żaroodpornego (w którym będę piec owsiankę) i rozgniatam widelcem na papkę.
  2. Dodaję wszystkie pozostałe składniki oprócz malin i dokładnie mieszam.
  3. Na wierzchu układam maliny, lekko wciskając je w owsiankę. Wstawiam naczynie do piekarnika rozgrzanego do 180°C. Piekę przez ok. 30 minut (aż wierzch będzie mocno przypieczony).
pieczona owsianka
Podziel się tym na Facebooku

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *