COŚ CIĘ NURTUJE?

Przygotowałam odpowiedzi na kilka najczęściej pojawiających się pytań.

JAKIE PRZEPISY TUTAJ ZNAJDĘ?

Wszystkie przepisy, którymi się tutaj dzielę, są wegańskie. W większości są to proste, codzienne dania, a każde z nich jest przepyszne i będzie smakować zarówno roślino- jak i mięsożercom.

Kilka najpopularniejszych przepisów:

wegańskie klopsiki

CZY PRZEPISY SĄ TRUDNE?

Staram się tworzyć jak najpyszniejsze przepisy, jednocześnie starając się, żeby zarówno lista składników, jak i sposób przygotowania wszystkich dań, były jak najprostsze.

ILE CZASU ZAJMUJE PRZYGOTOWANIE DAŃ?

Bardzo różnie, ale zawsze staram się, żeby czas przygotowania był jak najkrótszy i w większości przepisów raczej nie przekracza 45 minut. Jeśli masz mocno ograniczony czas, zajrzyj do zakładki z 25-minutowymi przepisami.

GDZIE KUPOWAĆ SKŁADNIKI?

Większość podstawowych produktów kupisz w każdym markecie – soczewica, ciecierzyca, kasze, ryże, makarony, a przede wszystkim różnego rodzaju warzywa i owoce (czyli to, na czym powinna opierać się dobra dieta roślinna) są dostępne wszędzie.

Składniki trochę „dziwniejsze”, takie jak płatki drożdżowe, wędzona papryka, czarna sól czy mąka z ciecierzycy mogą być trudniejsze do znalezienia stacjonarnie, ale zdecydowanie warto je mieć, ponieważ wzbogacają smak. Często można je znaleźć w sklepach ze zdrową żywnością, ale najlepiej zamówić w internecie, gdzie będzie też na pewno dużo taniej (nawet wliczając koszty wysyłki).

CZY DIETA WEGAŃSKA JEST DROGA?

Nie, chyba że będziesz często wybierać przetworzone produkty, takie jak sojowe parówki, wegański ser, szynki czy gotowe burgery warzywne (w których oczywiście nie ma nic złego i są jak najbardziej okej od czasu do czasu, jeśli masz na nie ochotę!).

Jeśli oprzesz swoją dietę na strączkach, kaszach, ryżu, warzywach i owocach, Twoje wydatki na jedzenie nie wzrosną, a wręcz mogą zmaleć.

SKĄD BRAĆ BIAŁKO NA DIECIE WEGAŃSKIEJ?

Mięso nie jest jedynym źródłem białka, znajduje się ono również w roślinach. Bardzo dobrym źródłem są strączki, czyli na przykład fasola, ciecierzyca czy soczewica. Białko jest również w tofu, komosie ryżowej, orzechach, pestkach, a nawet warzywach. Jeśli odpowiednio zbilansujesz swoją dietę, białko roślinne będzie równie wartościowe co białko pochodzenia zwierzęcego.

CZY NIE BĘDĘ MIEĆ NIEDOBORÓW?

Dobrze zbilansowana dieta roślinna dostarcza organizmowi wszystkiego, co potrzebne, oprócz jednego związku – witaminy B12, którą należy suplementować.

DLACZEGO MUSZĘ SUPLEMENTOWAĆ WITAMINĘ B12?

Skoro dieta roślinna jest taka świetna, to dlaczego muszę cokolwiek suplementować? Osoby spożywające mięso również suplementują witaminę B12, tylko odbywa się to w niebezpośredni sposób – to zwierzęta przeznaczone na mięso karmione są paszą wzbogacaną w B12 .

Weganie mogą dostarczyć sobie tej witaminy poprzez fortyfikowane nią produkty albo suplementy.

Gotuj pysznie z roślin!
Zapisz się, żeby otrzymywać roślinne inspiracje prosto na swoją skrzynkę!